Čo je anchor?
Anchor text označuje slovo alebo súbor viacerých slov v texte, ktoré sú viditeľné, dá sa na ne kliknúť a vedie cez ne spätný hypertextový odkaz na cieľovú adresu. Cieľovou adresou môže byť interná alebo externá URL adresa. Tj. iná webová stránka alebo dokument. Zvyčajne sa od ostatného textu odlišuje farbou alebo podčiarknutím.
Aké sú typy anchorov?
- Presná zhoda (napr. sedacie súpravy) – anchor text v podobe presného tvaru kľúčového slova,
- Frázová zhoda (napr. kvalitné sedacie súpravy) – anchor v podobe rozšíreného tvaru kľúčového slova,
- Brandová zmienka (názov webu) – anchor text je priamo názov značky (prípadne názov webstránky),
- Generické texty (napr. tu, sem, na tomto webe),
- Anchor text v podobe URL / naked anchor – anchor text je priamo URL adresa cieľového odkazu.
- Obrázok – odkaz vložený v podobe obrázku, anchor text predstavuje alt obrázku.
Príklady, ako vyzerá anchor text
Vzhľad anchor textu v zdrojovom HTML kóde:
<a href=“http://www.example.com“>Ukážkový anchor text</a>
Vzhľad anchor textu v obsahovom článku:
„Toto je ukážková veta, ktorá obsahuje ukážkový anchor text.“
Prečo je anchor text dôležitý?
Anchor text pomahá čitateľovi webstránky a aj robotovi vyhľadávača lepšie pochopiť kontext spätnéhu odkazu. Jedná sa o dôležitý signál z pohľadu SEO. Anchor text by mal vhodne zapadať do kontextu obsahu, v ktorom sa odkaz nachádza.
Aké anchory texty používať?
Odporúčame jednotlivé typy anchor textov variovať a diverzifikovať. Link profil webu by mal byť rôznorodý, nie jednotvárny. Príliš časté, opakované budovanie spätných odkazov smerujúcich cez rovnaké anchor texty najmä v presnej zhode môže uľahčiť algoritmu Googlu SpamBrainu detekciu vašich odkazov manipulúcich výsledky vyhľadávania.