Čo je CTR?
Skratka CTR (z angl. Click-Through Rate) je ukazovateľ s názvom miera prekliku a definuje sa ako percentuálny pomer medzi počtom kliknutí na reklamu a počtom jej zobrazení. Využíva sa primárne v online kampaniach, konkrétne najmä v PPC reklame.
Príklad
Ako firma ste si vytvorili reklamný banner a pomocou Google Ads ste vytvorili obsahovú kampaň. Po mesiaci spustenej kampane kontrolujete stav a zistili ste, že reklama sa zobrazila celkovo 1000 používateľom a z nich 70 kliklo na banner. To znamená, že miera prekliku (CTR) je 7%.
Ako sa počíta CTR?
Ako zvýšiť mieru prekliku?
Ak sa vám zdá CTR príliš nízke, môže to mať viacero príčin:
- Reklamný banner alebo textová reklama nezaujala používateľov
- Zvolenie nesprávneho cieľového publika (cielenie na ľudí, pre ktorých reklama nie je relevantná)
- Zobrazovanie bannera na nevhodných miestach na webe
Ak chcete zvýšiť mieru prekliku mali by ste pri reklamných formátoch vyskúšať:
- upraviť vizuál,
- testovať rôzne rozmery bannerov,
- vylepšovať reklamný text,
- testovať CTA (Call to Action) tlačítka,
- overiť či v obsahovej reklame cielite na správne publikum.