Čo je PR článok?
PR článok je typ článku, ktorého cieľom je zvyšovať reputáciu a pozitívny imidž firmy v očiach zákazníkov a verejnosti. Jeho obsahom by mali byť pozitívne informácie o firme, jej produktoch či službách. Zámerom publikácie PR článkov môže byť budovanie povedomia o značke (brand). Je bežnou súčasťou linkbuildingu.
Názov PR je skratkou z anglického Public relations, čiže vzťahy s verejnosťou.
Ako by mal vyzerať PR článok?
- Nadpis – Cieľom je vytvoriť pútavý názov, ktorý zaujme čitateľa.
- Obrázok – vyberte vhodný obrázok k riešenej téme v článku.
- Perex (úvod) – mal by obsahovať úvodné slová do témy a objasniť o čom článok bude.
- Členenie textu – Článok by mal byť prehľadný, štrukturovaný s nadpismi, odsekmi. Využívajte aj odrážky a číslovanie.
- Obsah – Samotný text by mal čitateľom priniesť pridanú hodnotu, obsahovať konkrétne informácie (nie vatu) a vyriešiť problematiku témy, ktorej sa článok venuje.
- Rozsah – Bežne sa PR články pripravujú na 1 normostranu (t. j. 1800 znakov vrátane medzier), kratšie texty sa neodporúčajú.
- Odkazy – PR článok by mal obsahovať odkaz na webovú stránku, pre ktorú sa článok pripravuje. Tu záleží na nastavenej linkbuildingovej stratégií, napr. cez ktoré anchor texty (kľúčové slová) bude spätný odkaz nasadený. Množstvo odkazov v PR článku sa pohybuje zvyčajne medzi 1-3, záleží od viacerých premenných.
Prečítajte si tiež: Čo je SEO článok
Koľko stojí PR článok?
Cena PR článku na rôznych weboch sa pohybuje od nižších desiatok € až po niekoľko stoviek €, v niektorých prípadoch až 1000 € a viac. Cenu PR článku ovplyvňuje najmä kvalita domén, na ktorých má byť PR článok zverejnený, ale aj ďalšie premenné ako počet odkazov, dĺžka článku a mnoho iných.